Met een zoekterm onderzoek behaal je sneller je online doelen
Goed vindbaar zijn op het internet wordt met de dag belangrijker. Om dit voor elkaar te krijgen, zal je een goede strategie moeten hebben. Onder deze strategie vallen een aantal aspecten. Zo zal je na moeten denken hoeveel budget je eraan wilt koppelen en wat je precies wilt doen om te zorgen voor meer online resultaten. Ga je alleen voor linkbuilding, of laat je ook een zoekterm onderzoek uitvoeren? Dit zijn vragen die je jezelf moet stellen om uiteindelijk te zorgen voor een gewenst resultaat. Om hier antwoord op te kunnen geven, is het belangrijk dat je de basis van online marketing een beetje onder de knie hebt.
Wat valt er onder online marketing?
De online marketing is erg breed en vrijwel elk online marketing bedrijf gebruikt een net wat andere strategie. Toch zijn er een aantal onderdelen waar vrijwel elk online marketing bureau aandacht aan besteed. Een belangrijk onderdeel hierbij is het zoekterm onderzoek. Bij een zoekterm onderzoek kijk je naar welke zoektermen veel worden opgezocht in verschillende zoekmachines. Hierbij wordt er niet alleen gekeken naar de hoeveelheid dat de zoektermen worden onderzocht, maar ook naar de concurrentie. De bedoeling van een zoekwoorden analyse is dat er uiteindelijk enkele zoektermen worden gekozen waar uiteindelijk de content op wordt afgestemd. Een zoekwoorden kan tijdrovend, maar wel erg doeltreffend zijn. Naast de zoekterm analyse is linkbuilding ook erg belangrijk voor een betere vindbaarheid.
Goede linkbuilding zorgt voor een betere vindbaarheid
Als je beter gevonden wilt worden op het internet, is het belangrijk dat je beschikt over een goed linkprofiel. Een linkprofiel gaat over pagina’s die naar elkaar doorlinken. Bij een intern linkprofiel is het belangrijk dat dit bij de eigen pagina’s goed gebeurd. Voor een sterk extern linkprofiel zal je moeten zorgen voor goede backlinks. Backlinks kun je zelf proberen te verkrijgen, maar ook kopen bij een online marketing bureau. Dit tweede is over het algemeen stukken minder tijdrovend. In de meeste gevallen is het uitbesteden van de linkbuilding een slimme zet. Dit omdat je dan als bedrijf de focus kan leggen op de totale strategie. De interne linkbuilding kun je overigens wel vrij eenvoudig zelf oppakken. Dit is in de meeste gevallen het overwegen meer dan waard.